Електронска плаћања

Са четвртом индустријском, односно дигиталном револуцијом, имамо шансу да надокнадимо заостатак и ухватимо прикључак са развијеним земљама. Ова технолошка револуција фундаментално мења наше животе, она је неминовна и незаустављива. Само победничка друштва иду у сусрет променама, не зазиру од њих. Процес дигитализације побољшава стандард и квалитет живота грађана Србије. Повећава се ефикасност, смањују се трошкови и креира се нова вредност у скоро свим областима живота и рада. Процес дигитализације је најважнији катализатор иновација, конкурентности и раста.

 

Eлектронска плаћања  

Свим корисницима Портала еУправа омогућено је  да административне таксе за све услуге на Порталу плате електронским путем. Доступно је плаћање националном Дина платном картицом, Мастер, Маестром или Виза платном картицом свих банака које послују на тржишту Србије. Такође, креирана уплатница може да се плати путем налога електронског банкарства или на шалтеру било које банке или поште. 

 

еПлаћање 

Систем за електронско плаћање – еПлаћање – као део Портала еУправа је осмишљен тако да пружи могућност за интеграцију поступка плаћања административних такси са независним апликацијама институција које самостално нуде електронске услуге. То значи да институције имају могућност да комплетно аутоматизују процес подношења електронских захтева, укључивши и онлајн плаћање, чиме се поједностављује пословање са државном администрацијом грађанима и привреди. Уколико институција не развија самостално електронске услуге које би се интегрисале са системом еПлаћање,  може креирати електронску услугу директно на Порталу еУправа. 

 

Плати 

На Порталу еУправа развијен је посебан систем Плати – plati.euprava.gov.rs – који грађани могу да користе и без регистрованог налога на Порталу еУправа. 

Овај систем омогућава креирање јединственог платног налога, са јединственим позивом на број. На овај начин у потпуности се елиминише потреба за доношењем оверене уплатнице у папиру као доказа да је плаћена одговарајућа такса или накнада. Уплата по креираном платном налогу на систему Плати такође се може извршити путем свих канала плаћања, као и скенирањем NBS IPS QR кода (инстант плаћање). 

Тренутно је на овом систему доступно 300 услуга Министарства унутрашњих послова као што су плаћање такси и накнада приликом вађења нових личних карата и пасоша, регистрације возила, издавања саобраћајне дозволе итд, а ускоро ће и остали органи државне управе почети да користе овај систем. Грађани више не морају да попуњавају неколико уплатница, нити да приликом подношења захтева достављају оверену уплатницу у папиру као доказ да је плаћена одговарајућа такса или накнада. 

 

ПОС терминали 

Канцеларија за ИТ и еУправу је са свим јединицама локалне самоуправе (градовима и општинама) потписала Споразум о заједничком прихватању платних картица на ПОС терминалима. Тренутно је у систем укључено више од 100 јединица локалне самоуправе, док остале чекају техничку реализацију. Мрежу плаћања преко ПОС терминала ширимо и у органима државне управе. 

До сада је инсталирано близу 400 ПОС терминала, како у градским и општинским управама, тако и на шалтерима Катастра непокретности, МУП-а, Управе саобраћајне полиције и Управе за странце. 

Већа употреба безготовинског плаћања односно платних картица доприноси смањивању сиве економије у Србији, јер такав вид куповине чини трансакције потпуно транспарентним. 

Безготовинске трансакције за грађане и привреду значе ниже трошкове плаћања, већу ефикасност и безбедност. Јавна управа добија транспарентније финансијске токове, прилику за боље убирање пореза и бржи економски развој.