Канцеларија за информационе технологије и електронску управу уз подршку Министарства државне управе и локалне самоуправе, НАЛЕД-а, УНДП-а објављујe Јавни позив за учешће локалних самоуправа у пројекту „еУправа за све“
О пројекту:
Канцеларија за информационе технологије и електронску управу (ИТЕ) уз подршку Министарства државне управе и локалне самоуправе, НАЛЕД-а, и УНДП-а, спроводи пројекат „еУправа за све“.
Циљ пројекта је пружање подршке дигиталној трансформацији до 10 пилот локалних самоуправа у Републици Србији кроз јачање капацитета службеника за пружање електронских услуга и коришћење дигиталних алата, као и кроз пружање подршке у унапређењу постојеће дигиталне инфраструктуре. Одабране локалне самоуправе добиће јединствену прилику да уз менторску подршку и директан рад са стручњацима за дигиталну трансформацију уведу нове или унапреде постојеће електронске услуге. Захваљујући пројекту, одабране локалне самоуправе ојачаће своје капацитете за пружање е-услуга, унапредити дигиталне вештине и оснажити инфраструктуру, што ће им омогућити ефикасније вођење административних поступака у корист грађана и привреде.
Поред менторске подршке и похађања серије обука, одабраним локалним самоуправама биће достављени и материјали са обука (презентације, приручници и сл) како би имали приступ дугорочном ресурсу који ће омогућити континуирано усавршавање запослених и одрживост стечених знања и вештина, као и ефикасније коришћење дигиталних алата. Додатно, ови материјали омогућиће изабраним ЈЛС да самостално организују интерне обуке за нове запослене. Промоцијом у оквиру пројекта (кроз организацију инфо дана, плаћену промоцију у медијима, израду промотивног материјала), одабране ЈЛС добиће већу видљивост и препознатљивост као лидери у области дигиталне трансформације, што ће допринети њиховом бољем позиционирању на националном и регионалном нивоу.
Подршка ће бити пружена кроз увођење, односно унапређење, електронских услуга које се налазе на Порталу еУправа, као што су:
Апликација за електронску идентификацију грађана и привреде – бржа регистрација корисника на Портал еУправа
- Омогућава службеницима да региструју грађане на Порталу еУправа
- Повећава број корисника е-услуга, чиме се смањују редови и олакшава рад службеника
- Грађани добијају лакши приступ електронским услугама локалне самоуправе
еСандуче – бржа и ефикаснија достава аката електронским путем грађанима и привреди
- Локалне самоуправе могу да електронски шаљу решења, одлуке и друге акте грађанима
- Нема потребе за штампањем и достављањем докумената поштом или на шалтеру
- Брже и ефикасније решавање захтева грађана
Генератор услуга – креирање е-услуга према потребама грађана и привреде
- Локалне самоуправе могу саме да креирају и уводе нове е-услуге
- Дигитализација процедура у складу са специфичним потребама локалне заједнице
- Грађани добијају лакши приступ услугама попут е-Вртића (упис деце у предшколске установе) и е-Заказивања (онлајн заказивање термина)
е-Плаћање – једноставна уплата такси и накнада без чекања на шалтеру
- Службеници одмах имају увид у статус уплате, нема потребе за достављањем доказа о уплати
- Убрзање процедура и смањење редова на шалтерима
- Грађани могу електронски да плаћају локалне таксе и накнаде
е-Писарница – једноставно покретање административних поступака електронским путем
- Бржа и ефикаснија обрада предмета
- Лакша претрага и приступ документима, као и боља контрола праћења статуса предмета
- Једноставнија комуникација са држаним и покрајинских органима
- Грађани могу да подносе захтеве електронским путем, без чекања у реду на шалтерима
- Смањење оптерећења шалтерских служби и убрзање поступака
Систем за размену података „е-ЗУП” – електронски приступ службеним подацима, без папирологије
- Службеници добијају електронски приступ званичним регистрима и подацима
- Мање папирологије и административног оптерећења
- Аутоматизовано прибављање података и бржа обрада предмета
- Грађани више не морају да доносе документе које држава већ поседује
- Убрзање процедура и елиминисање непотребне документације
Софтвер „Писарница” – све процедуре локалне самоуправе доступне онлајн
- Бржа обрада података
- Лакша претрага и приступ документима
- Смањење ризика од губитка или оштећења документа
- Аутоматизација и контрола процеса
- Локалне самоуправе добиће обуку за креирање/унапређење Каталога поступака
- Грађани могу да подносе захтеве за све услуге локалне самоуправе електронски
ПОС терминали – безготовинско плаћање, брже и сигурније трансакције
- Повећана ефикасност при наплати такси и накнада
- Смањење ризика од крађе новца, повећана транспарентност и контрола финансија
- Локалне самоуправе добијају ПОС терминале прилагођене својим потребама
- Могућност плаћања више такси одједном или одвојено
- Грађани могу да плате таксе и накнаде платним картицама или скенирањем QR кода, без одласка у банку
Интерни „CRM” систем – боља комуникација и ефикасније управљање упитима грађана
- Јединствен систем за праћење и обраду упита (имејл, Вибер, СМС, позиви итд.)
- Бржа и ефикаснија комуникација са грађанима
- Аутоматско прослеђивање захтева надлежним службама
е-Печат у клауду – дигитално печатирање докумената, без папира и физичких печата
- Брже, безбедније и ефикасније оверавање службених докумената
- Интеграција са постојећим информационим системима локалне самоуправе
- Убрзање процедура и елиминација непотребне администрације
Отворени подаци – транспарентност и боље одлучивање
- Подршка локалној самоуправи у категоризацији, обради и објављивању скупова података
- Јавна доступност података у машински читљивом формату
- Омогућавање грађанима и привреди да користе податке за анализу и развој апликација
Креирање електронских услуга на основу корисничког искуства – услуге по мери грађана и привреде
- Смањење гужви на шалтерима
- Бржа и једноставнија обрада захтева корисника
- Развој услуге које су интуитивне, приступачне и лаке за коришћење
Инфраструктура – унапређење физичке и дигиталне инфраструктуре за ефикасније пружање услуга грађанима и привреди
- Поуздана интернет конекција која оптимизује административне процедуре
- Повезивање на јединствену информационо-комуникациону мрежу електронске управе (Мрежа еУправе), јединствену приватну мрежу која омогућава безбедну и поуздану размену података, као и коришћење сервиса државних органа имплементацијом SD-WAN технологије
- Квалитетан WiFi за кориснике са ”captive” порталом који омогућава простор за разне врсте порука и линкове ка осталим порталима државних институција
- Стандардизоване веб презентације (сајтови) локалних самоуправа које омогућавају лакши приступ информацијама и које су усклађене са стандардима државних органа
- Регистрација званичног домена локалне самоуправе
- Хостинг за веб презентацију (сајт)
- Званични имејл домени службеника – обезбеђивање стандардизоване и професионалне комуникације са грађанима
- Омогућавање безбедног чувања резервних копија (бекапа) у Државном дата центру у клауду кроз интуитиван кориснички портал - елиминисање потребе за физичким чувањем података и смањење трошкова одржавања и обезбеђивање заштите података.
Фокус пројекта је и на промоцији електронских услуга међу грађанима, те се од одабраних локалних самоуправа очекује и организовање инфо дана за грађане, док ће најуспешније локалне самоуправе на пројекту бити награђене признањем Шампиона еУправе.
Услови пријаве:
Подносилац пријаве за учешће у пројекту дигиталне трансформације мора да испуњава један од два наведена статусна критеријума:
- Подносилац пријаве је јединица локалне самоуправе на територији Републике Србије;
- Подносилац пријаве је градска општина у саставу јединице локалне самоуправе на територији Републике Србије.
Поред испуњења статусног критеријума, неопходно је попунити и потписати пријавни образац (формулар 1) и попунити онлајн упитник за процену постојећег стања електронских услуга и инфраструктуре у локалним самоуправама.
Потребна документација за пријаву на конкурс:
- Попуњен и потписан пријавни образац (формулар 1);
- Попуњен онлајн упитник о процени постојећег стања електронских услуга и инфраструктуре на линку: https://www.surveymonkey.com/r/eluslugeidiginfrastruktura
Евалуација испуњености критеријума за учешће:
Организатор конкурса задржава право да размотри искључиво пријаве са достављеном комплетном пропратном документацијом (Пријавним обрасцем и потпуно попуњеним упитником).
Евалуацију и оцену пријава врши стручни Тим за дигиталну трансформацију локалних самоуправа, заједно са тимом Канцеларије за ИТ и еУправу, УНДП и НАЛЕД-ом, и то на следећи начин:
- Попуњен упитник за процену постојећег стања електронских услуга и инфраструктуре у локалним самоуправама – 100 поена
- Изражена спремност да локална самоуправа определи део сопствених средстава током трајања пројекта – 20 поена
Максимални број поена је 120. Током евалуације пријава, Тим за дигиталну трансформацију локалних самоуправа може захтевати од локалних самоуправа додатна појашњења, наводећи и рок за достављање одговора. Локалне самоуправе су у обавези да на исте одговоре у задатом року.
О коначној одлуци о избору локалних самоуправама којима ће бити пружена подршка у склопу пројекта „еУправа за све“, локалне самоуправе биће обавештене путем електронске поште.
Време трајања јавног позива:
Јавни позив је отворен од 18.јуна до 18. јула. 2025. године до 23:59 часова.
Начин достављања пријаве:
Пријава се подноси искључиво електронским путем на мејл адресу sampioni@euprava.gov.rs достављањем скенираног и својеручно потписаног пријавног обрасца (формулар 1) и попуњеним онлајн упитником.
Документација и упитник:
На веб страници НАЛЕД-а и Канцеларије за ИТ и еУправу може се пронаћи текст јавног позива, пријавни образац (формулар 1) и линк ка упитнику. Информације ће такође бити објављене на веб-сајту УНДП-а, уз пратећу вест.
Контакт особа за пружање додатних информација и појашњења:
Заинтересоване локалне самоуправе могу захтевати мејлом додатне информације или појашњења у циљу припреме пријаве. Све додатне информације о јавном позиву могу се добити путем имејл адресе: sampioni@euprava.gov.rs .
Више информација: