Портал еКонсултације пуштен је у рад у децембру 2021. године с циљем да се јавности омогући да електронским путем учествује у процесу припреме и усвајања докумената јавних политика и прописа, врши увид у документе у процесу израде и својим сугестијама и предлозима да свој допринос. Пун скуп функционалности Портала еКонсултације, укључујући остављање коментара, доступан је регистрованим корисницима Портала еУправа.
Портал еКонсултације, као део Портала еУправа, установљен је Одлуком Владе која прописује обавезу за органе државне управе да у складу са прописима којима се уређује плански систем и систем државне управе у Републици Србији, благовремено и у потпуности на Порталу еКонсултације објављују све релевантне информације о консултацијама и јавним расправама које спроводе у оквиру своје надлежности. У те сврхе, у сваком од органа државне управе именовани су државни службеници задужени за управљање појединачним процесима у оквиру којих се консултације или јавна расправа спроводе.
Појединачним поступцима спровођења консултација и јавних расправа преко Портала еКонсултације управљају органи државне управе надлежни за припрему одређених докумената јавних политика и прописа, преко овлашћених државних службеника.
За праћење да ли надлежни органи државне управе благовремено пружају податке и користе Портал еКонсултације на прописан начин, задужена је Стручна заједничка група за координацију јавних политика и праћење спровођења регулаторне реформе.