U skladu sa Uredbom o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave ("Službeni glasnik RS", br. 21/2020, 32/2021 i 14/2023) razvijeno je softversko rešenje Pisarnica koje je jedinstveno na nivou cele države i na raspolaganju je, kako svim državnim organima, tako i jedinicama lokalne samouprave.
Jedna od uloga državne pisarnice, kao centralizovanog servisa, jeste izdavanje jedinstvenog broja podneska koji će se koristiti u softverskim rešenjima prilikom formiranja predmeta. Svaki izdati broj je jedinstven na nivou godine i izdaje se sekvencijalnim redosledom bez obzira na tip organa ili softverskog rešenje koje ga zahteva.
Za potrebe organa i jedinica lokalne samouprave koji imaju razvijena svoja softverska rešenja za pisarnicu ili softverska rešenja za vođenje određenih postupaka i usluga, a centralnoj pisarnici žele da pristupe radi preuzimanja jedinstvenog broja podneska kao i razmeni informacija o statusu predmeta i dokumentarnom materijalu razvijen je Application Programing Interfaces (REST API).
Svi organi i jedinice lokalne samouprave koji žele da svoja rešenja integrišu sa centralnom pisarnicom potrebno je da se Kancelariji za informacione tehnologije i elektronsku upravu obrate dopisom na adresu Nemanjina 11, Beograd ili putem elektronske pošte episarnica@ite.gov.rs.