Vremenski žig

Sa četvrtom industrijskom ‒ digitalnom ‒ revolucijom imamo šansu da napredujemo i priključimo se razvijenim zemljama. Ova tehnološka revolucija fundamentalno menja naše živote, ona je neminovna i nezaustavljiva. Samo pobednička društva idu u susret promenama, ne zaziru od njih. Proces digitalizacije poboljšava standard i kvalitet života građana Srbije. Povećava se efikasnost, smanjuju se troškovi i kreira se nova vrednost u skoro svim oblastima života i rada. Proces digitalizacije je najvažniji katalizator inovacija, konkurentnosti i rasta.

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu, u čijoj je nadležnosti obavljanje stručnih poslova koji se odnose na projektovanje, usklađivanje, razvoj i funkcionisanje sistema elektronske uprave, registrovani je izdavalac vremenskog žiga saglasno Zakonu o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju („Službeni glasnik RS“, br. 94/17 i 52/21). Kancelarija je registrovani pružalac usluge u skladu sa EU uredbom koja se odnosi na elektronsku identifikaciju u usluge od poverenja za elektronske transakcije na unutrašnjem tržištu (videti  član 3. tačka 20), kao telo koje izdaje tokene vremenskog žiga.

Kancelarija je izgradila infrastrukturu za izdavanje kvalifikovanih elektronskih vremenskih žigova za potrebe državnih organa, organa lokalne samouprave i javnih službi Republike Srbije. Usluge namenjene trećoj strani, vezane za proveru izdatih kvalifikovanih elektronskih vremenskih žigova i pristup javnim informacijama o radu izdavaoca elektronskih vremenskih žigova, slobodno su dostupne svim zainteresovanima u skladu sa pravima i obavezama navedenim u ovom dokumentu.

RS-GOV TSA izdaje vremenske žigove koji, prema Politici i Praktičnim pravilima pružanja usluge, sadrže jasno izražen datum i vreme formiranja vremenskog žiga, kao i identifikaciju izdavaoca vremenskog žiga. 

Da bi određeni državni organ, organ lokalne samouprave ili javne službe koristio uslugu RS-GOV TSA, potrebno je da podnese zahtev na Portalu eUprava. Takođe, zahtev je potrebno poslati poštom (potpisan i overen od strane odgovornog lica) na sledeću adresu: Vlada Republike Srbije, Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu, Nemanjina 11, 11000 Beograd.