Sa četvrtom industrijskom, odnosno digitalnom revolucijom, imamo šansu da nadoknadimo zaostatak i uhvatimo priključak sa razvijenim zemljama. Ova tehnološka revolucija fundamentalno menja naše živote, ona je neminovna i nezaustavljiva. Samo pobednička društva idu u susret promenama, ne zaziru od njih. Proces digitalizacije poboljšava standard i kvalitet života građana Srbije. Povećava se efikasnost, smanjuju se troškovi i kreira se nova vrednost u skoro svim oblastima života i rada. Proces digitalizacije je najvažniji katalizator inovacija, konkurentnosti i rasta.
eInspektor je jedinstveni informacioni sistem za republičke inspekcije koji omogućava digitalizaciju rada inspekcija, kao i planiranje inspekcijskog nadzora, s jedne strane, dok, s druge strane, kreira jedinstvenu bazu svih nadziranih subjekata i objekata u zemlji kroz razmenu podataka sa svim relevantnim registrima, bazama i evidencijama.
Sistem u potpunosti podržava sve poslovne procese inspekcije: planiranje nadzora, upravljanje rizikom, vođenje evidencije o objektima i subjektima nadzora, pripremu inspektora za praćenje, terenski rad (izradu zapisnika, donošenje odluka, prekršajni nalog), upravljanje dokumentima (DMS), popunjavanje i dijagnostiku korišćenjem kontrolnih listi, sistem dostave, digitalnu arhivu, praćenje upozorenja i praćenje izvršenja, analizu podataka i izveštavanje.
Prva faza implementacije softvera obuhvatila je primenu eInspektora u 36 inspekcija.
Najveći pozitivni efekti uvođenja jedinstvenog informacionog sistema eInspektor ogledaju se u direktnim uštedama kroz digitalizaciju, planiranje nadzora na osnovu procene rizika, veću transparentnost, ali i formiranje baze privrede i ujednačavanje inspekcijske prakse.
Planiranjem nadzora se više neće dešavati da inspekcije nekoliko puta godišnje obilaze privredne subjekte koji su u niskom stepenu rizika, već će se resursi inspekcija usmeriti na one privredne subjekte koji spadaju u srednji ili visok rizik. Ovim se, osim inspekciji, štede vreme i resursi dobre privrede.
Ujednačavanje inspekcijske prakse kroz primenu softvera će u velikoj meri doprineti većem stepenu zadovoljstva privrede, jer se više neće dešavati da za iste okolnosti dva inspektora pišu bitno različite upravne ili kaznene mere, što će opet uticati na bolju sudsku praksu i ukupno bolji efekat inspekcijskog nadzora.
Osim toga, softver omogućava da se uvide i najčešće greške privrede, na osnovu čega će biti moguće znatno unaprediti saradnju sa privredom a sve radi smanjenja represivnog delovanja inspekcija. Na osnovu najčešćih greški privrede planirano je kreiranje mobilnog sadržaja kako bi se privreda što bolje upoznala sa najčešćim greškama i blagovremeno izbegla represivne mere. Na ovaj način podiže se stepen ostvarenja javnog interesa u oblasti nadzora inspekcija kroz direktno povećanje konkurentnosti privrede.
Ovim sistemom je omogućeno bolje praćenje rada svakog pojedinačnog inspektora, kao i merenje rezultata sprovođenja nadzora i karijerno napredovanje.