Elektronska plaćanja

 

Elektronska plaćanja  

Svim korisnicima Portala eUprava omogućeno je  da administrativne takse za sve usluge na Portalu plate elektronskim putem. Dostupno je plaćanje nacionalnom Dina platnom karticom, Master, Maestrom ili Viza platnom karticom svih banaka koje posluju na tržištu Srbije. Takođe, kreirana uplatnica može da se plati putem naloga elektronskog bankarstva ili na šalteru bilo koje banke ili pošte. 

 

ePlaćanje 

Sistem za elektronsko plaćanje – ePlaćanje – kao deo Portala eUprava je osmišljen tako da pruži mogućnost za integraciju postupka plaćanja administrativnih taksi sa nezavisnim aplikacijama institucija koje samostalno nude elektronske usluge. To znači da institucije imaju mogućnost da kompletno automatizuju proces podnošenja elektronskih zahteva, uključivši i onlajn plaćanje, čime se pojednostavljuje poslovanje sa državnom administracijom građanima i privredi. Ukoliko institucija ne razvija samostalno elektronske usluge koje bi se integrisale sa sistemom ePlaćanje,  može kreirati elektronsku uslugu direktno na Portalu eUprava. 

 

Plati 

Na Portalu eUprava razvijen je poseban sistem Plati – plati.euprava.gov.rs – koji građani mogu da koriste i bez registrovanog naloga na Portalu eUprava. 

Ovaj sistem omogućava kreiranje jedinstvenog platnog naloga, sa jedinstvenim pozivom na broj. Na ovaj način u potpunosti se eliminiše potreba za donošenjem overene uplatnice u papiru kao dokaza da je plaćena odgovarajuća taksa ili naknada. Uplata po kreiranom platnom nalogu na sistemu Plati takođe se može izvršiti putem svih kanala plaćanja, kao i skeniranjem NBS IPS QR koda (instant plaćanje). 

Trenutno je na ovom sistemu dostupno 300 usluga Ministarstva unutrašnjih poslova kao što su plaćanje taksi i naknada prilikom vađenja novih ličnih karata i pasoša, registracije vozila, izdavanja saobraćajne dozvole itd, a uskoro će i ostali organi državne uprave početi da koriste ovaj sistem. Građani više ne moraju da popunjavaju nekoliko uplatnica, niti da prilikom podnošenja zahteva dostavljaju overenu uplatnicu u papiru kao dokaz da je plaćena odgovarajuća taksa ili naknada. 

 

POS terminali 

Kancelarija za IT i eUpravu je sa svim jedinicama lokalne samouprave (gradovima i opštinama) potpisala Sporazum o zajedničkom prihvatanju platnih kartica na POS terminalima. Trenutno je u sistem uključeno više od 100 jedinica lokalne samouprave, dok ostale čekaju tehničku realizaciju. Mrežu plaćanja preko POS terminala širimo i u organima državne uprave. 

Do sada je instalirano blizu 400 POS terminala, kako u gradskim i opštinskim upravama, tako i na šalterima Katastra nepokretnosti, MUP-a, Uprave saobraćajne policije i Uprave za strance. 

Veća upotreba bezgotovinskog plaćanja odnosno platnih kartica doprinosi smanjivanju sive ekonomije u Srbiji, jer takav vid kupovine čini transakcije potpuno transparentnim. 

Bezgotovinske transakcije za građane i privredu znače niže troškove plaćanja, veću efikasnost i bezbednost. Javna uprava dobija transparentnije finansijske tokove, priliku za bolje ubiranje poreza i brži ekonomski razvoj.