MENI

Naslovna » Aktuelnosti

Aktuelnosti

15. avgust 2018.

Javni poziv "Program za unapređenje biznis kapaciteta u IT sektoru“

Kabinet predsednice Vlade Republike Srbije i Kancelarija za IT i eUpravu u saradnji sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) uputili su poziv svim zainteresovanim pravnim licima da u okviru Programa za unapređenje biznis kapaciteta u IT sektoru, podnesu zahteve za dovođenje međunarodno priznatih stručnjaka za razvoj IT/inovativnih proizvoda i rast startup-ova na stručnim konferencijama namenjenim širem krugu zainteresovanih.

Ovaj Program realizuje se u okviru projekta “Srbija na dohvat ruke – Digitalna transformacija za razvoj”, koji Kabinet predsednice Vlade Republike Srbije i Kancelarija za IT i elektronsku upravu sprovode u saradnji sa UNDP.

Cilj Programa je podrška prenosu biznis znanja i ekspertize u oblastima razvoja domaćih IT/inovativnih proizvoda i boljeg pozicioniranja domaće IT zajednice i njenih proizvoda na globalnom tržištu.

 Program za unapređenje biznis kapaciteta u IT sektoru

Program je usmeren na prenos znanja iz neke od ovih oblasti: razvoj IT proizvoda, njihov upotreba i prilagođenost tržištu, pozicioniranje IT proizvoda ili zajednice na globalnom tržištu, bolje pozicioniranje i vidljivost domaće IT zajednice ili proizvoda na globalnom tržištu.

„Na konkurs mogu da se prijave sva pravna lica aktivna u oblasti informacionih tehnologija i inovacionog preduzetništva. Pravna lica mogu biti registrovana kao privredna društva, poslovna udruženja, udruženja građana i fondacije“, izjavio je direktor Kancelarije za IT i eUpravu, Mihailo Jovanović.

Zahtevi se podnose slanjem popunjenih obrazaca i prateće dokumentacije u elektronskom obliku, putem adrese it.program.rs@undp.org. Obrasci se mogu preuzeti na adresi rs.undp.org/it-program .

Zahtevi mogu da se podnose od 7. avgusta 2018. i biće obrađivani po redosledu podnošenja, sve do utroška raspoloživih sredstava za realizaciju Programa. Ukupna raspoloživa sredstva za realizaciju su oko 41.000 dolara i dodatnih 10.000 evra, koje je donirala italijanska ambasada u Srbiji, a očekuje se podrška i drugih donatora.

15. avgust 2018.

365 dana rada Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu

ELEKTRONSKO PLAĆANjE NA PORTALU e-UPRAVA

 ELEKTRONSKO PLAĆANjE NA PORTALU eUPRAVA

 

 

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu omogućila je svim korisnicima nacionalnog Portala eUprava da administrativne takse za sve usluge dostupne na Portalu mogu da plate elektronski. Dostupno je plaćanje nacionalnom Dina platnom karticom, Master, Maestrom ili Viza platnom karticom svih banaka koje posluju na tržištu Srbije, kao i elektronskim novcem. Građani mogu usluge na Portalu eUprave da plate i integrisanim elektronskim bankarstvom – to je prvi put da je ovaj vid elektronskog plaćanja omogućen na internet portalima u Srbiji. Poziv bankama da omoguće postojeće ili zajednički sa Kancelarijom razviju nove modele elektronskih plaćanja je stalno otvoren.

 

 

14. avgust 2018.

Poziv na Konkurs u oblasti otvorenih podataka

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu u saradnji sa Programom Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP), poziva zainteresovane organizacije civilnog društva, medije i državne visokoškolske ustanove da se prijave na Konkurs u oblasti otvorenih podataka.

„Pozivamo sve zainteresovane organizacije civilnog društva, medije i državne visokoškoslke ustanove da doprinesu izgradnji ekosistema otvorenih podataka u Srbiji kroz podsticanje korišćenja otvorenih podataka javnih institucija promociju različitih primena i koristi otvorenih podataka kao i izgradnju kapaciteta različitih ciljnih grupa za obradu i kreativnu upotrebu otvorenih podataka“, izjavio je Doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

Konkurs se sprovodi u okviru projekta „Otvoreni podaci – otvorene mogućnosti“, koji podržava Svetska banka, Fond za dobru upravu Ujedinjenog kraljevstva (GGF) i Švedska agencija za međunarodni razvoj i saradnju (SIDA).

 Poziv na Konkurs u oblasti otvorenih podataka

Konkurs predviđa podršku projektima koji bi doprineli jednoj od tri različite oblasti:

  1. Ponovna upotreba otvorenih podataka
  2. Izgradnja zajednice i promocija
  3. Izgradnja kapaciteta za upotrebu otvorenih podataka (obuke)

Krajnji rok za dostavu prijava je 30. septembar 2018. godine, do ponoći, a prijave se podnose elektronski na adresu grants.rs@undp.org.

Jovanović je podsetio da Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu u okviru projekta „Otvoreni podaci – otvorene mogućnosti“ je pokrenula prvi nacionalni Portal otvorenih podataka data.gov.rs, koji predstavlja centralno mesto na kojem su objedinjeni otvoreni podaci javnih institucija i stavljeni na raspolaganje građanima, privatnom i nevladinom sektoru.

On je dodao da je od aprila 2018. godine na snazi je Zakon o eUpravi koji uvodi ponovnu upotrebu podataka, definisani su otvoreni podaci, otvorena licenca kao i Portal otvorenih podataka.

Na ovom linku možete preuzeti sva dokumenta vezana za konkurs u oblasti otvorenih podataka.

Podatke je na portalu do avgusta 2018. godine objavilo 27 javnih institucija, koje su ukupno otvorile 105 skupova podataka sa ukupno 354 resursa (datoteka). Otvaranje podataka predstavlja strateško opredeljenje Vlade Srbije, reflektovano u Strategiji razvoja elektronske uprave i Akcionom planu za sprovođenje međunarodne inicijative Partnerstva za otvorenu upravu u Republici Srbiji. Otvoreni podaci dobili su posebno mesto i u ekspozeu predsednice Vlade Ane Brnabić.

13. avgust 2018.

365 dana rada Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu

Državni data centar

 Državni data centar

 

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu uspostavila je prvi Državni data centar, koji je po tehničkim i bezbednosnim standardima jedan od najsavremenijih u regionu i u kom je smeštena ključna informaciono-komunikaciona infrastruktura Republike Srbije. U Državnom data centru se smešta oprema državnih organa i pruža usluga Državnog klauda – Government cloud. Centar ispunjava Tier 3+ standard, a usluge Centra se pružaju u skladu sa bezbednosnim standardom ISO 27001, kao i standardima kvaliteta ISO 9001 i kvalitetom pružanja usluga ISO 20000. Od skora u Državnom data centru se nalazi oprema Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave sa 30 miliona podataka iz matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih, a do kraja godine na ovoj opremi će se naći i knjiga državljanstava u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova i Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave.

 

10. avgust 2018.

365 dana rada Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu

Portal otvorenih podataka

 Portal otvorenih podataka

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu u okviru projekta „Otvoreni podaci – otvorene mogućnosti“ koji se realizuje uz podršku Programa UN za razvoj (UNDP), Svetske Banke, Vlade Velike Britanije i Švedske međunarodne agencije za razvoj i saradnju (SIDA), pokrenut je prvi nacionalni Portal otvorenih podataka data.gov.rs . Portal predstavlja centralno mesto na kojem su objedinjeni otvoreni podaci javnih institucija i stavljeni na raspolaganje građanima, privatnom i nevladinom sektoru. Broj javnih institucija i dostupnih informacija na Portalu otvorenih podataka, udvostručen je za svega četiri meseca od pokretanja platforme, a najbolji pokazatelj velikog pomaka u ovoj oblasti je indeks otvorenih podataka, koji je Srbiju smestio na prvo mesto u regionu i 41. na listi svih članica Ujedinjenih nacija. Podatke na portalu do avgusta 2018. godine objavilo je 27 javnih institucija, koje su ukupno otvorile 105 skupova podataka sa ukupno 354 resursa (datoteka). Otvaranje podataka predstavlja strateško opredeljenje Vlade Srbije, reflektovano u Strategiji razvoja elektronske uprave i Akcionom planu za sprovođenje međunarodne inicijative Partnerstva za otvorenu upravu u Republici Srbiji. Otvoreni podaci dobili su posebno mesto i u ekspozeu predsednice Vlade Ane Brnabić. Podaci sa nacionalnog Portala otvorenih podataka se automatski objavljuju i na evropskom Portalu.

8. avgust 2018.

365 dana rada Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu

Informacioni sistem e-ZUP

 Informacioni sistem eZUP

Informacioni sistem eZUP je sofisticiran informatički alat koji omogućava pribavljanje podataka po službenoj dužnosti što predstavlja veliki iskorak u automatizovanju administrativnih postupaka i uvođenju moderne elektronske uprave u Srbiji. Nosioci najvećih baza podataka - Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, Nacionalna služba za zapošljavanje, Ministarstvo pravde, Poreska uprava Republike Srbije i Republički geodetski zavod, omogućili su pristup ka ukupno 18 svojih baza podataka preko Servisne magistrale organa. Informacioni sistem eZUP danas koristi 320 različitih institucija javne uprave i do danas preko njega je upućeno 360.424 zahteva. Uvođenjem eZUP-a u prvoj godini, građanima je ušteđeno 500.000 sati čekanja na šalterima, dok je država uštedela oko 20 miliona dinara na štampanju i izdavanju papira. Samo u prvih pet meseci ove godine napravljeno je 30 odsto manje papirnih izvoda iz matičnih knjiga rođenih nego u istom periodu prošle godine. Ako se uzme u obzir da je 2017. u odnosu na 2016. godinu proizvedeno 24 odsto manje papirnih izvoda, prateći ovaj trend, smatramo da će papirni izvodi zahvaljujući eZUP-u vrlo brzo otići u istoriju.

6. avgust 2018.

365 dana rada Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu

 365 dana rada Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu

 

 

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu osnovana je pre tačno godinu dana Uredbom Vlade Republike Srbije, na inicijativu premijerke Ane Brnabić, kao bitna stavka u okviru procesa digitalizacije koja je definisana kao prioritet Vlade. Zadatak Kancelarije je da konsoliduje državne IT resurse, obezbedi povezivanje različitih informacionih sistema i bude snažna podrška i osnova daljeg razvoja elektronske uprave Srbije. Tokom godinu dana rada ostvareni su značajni rezultati na ovim poljima, unapređene su postojeće elektronske usluge i kreirane nove usluge za građane, privredu i državu, a Kancelarija je postala jedan od ključnih faktora digitalizacije Srbije.

 

 

19. jul 2018.

Otvorena uprava u službi građana i privrede

Otvoreni podaci- otvorene mogućnosti za sve

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Doc. dr Mihailo Jovanović, koji boravi u Gruziji u delegaciji koju predvodi predsednica Vlade Srbije, Ana Brnabić, učestvovao je danas na petom globalnom samitu Partnerstva za otvorenu upravu (Open Government Partnership), koji se ove godine održava u glavnom gradu Gruzije, Tbilisiju.

Jovanović je u okviru samita učestvovao na ministarskom sastanku koji je okupio ministre i predstavnike Vlada i predstavio stanje i perspektive koje Srbija ima u otvaranju podataka a kojoj je ova tema jedna od prioriteta.

 Otvoreni podaci- otvorene mogućnosti za sve

„Otvaranje podataka javnih institucija u svrhu ponovne upotrebe predstavlja strateško opredeljenje Vlade Republike Srbije i kao takvo našlo je mesto u Strategiji razvoje eUprave za period 2015 – 2018 i u učešću Srbije u inicijativi Partnerstva za otvorenu upravu. U oktobru 2017. godine predstavljen je i prvi nacionalni Portal otvorenih podataka, centralno mesto na kojem su objedinjeni podaci državne uprave i lokalne samouprave i stavljeni na raspolaganje građanima, privatnom i nevladinom sektoru. Broj institucija i dostupnih informacija na Portalu, udvostručen je za svega četiri meseca od pokretanja platforme, a najbolji pokazatelj velikog pomaka u ovoj oblasti je indeks otvorenih podataka, po kojem je Srbija na prvom mestu u regionu i 41. na listi svih članica Ujedinjenih nacija. Podatke na portalu do sada je objavilo 27 institucija, koje su ukupno otvorile 104 skupa podataka sa ukupno 353 resursa (datoteka)”, izjavio je Jovanović.

 Otvoreni podaci- otvorene mogućnosti za sve

On je dodao da je korist koji nudi Portal otvorenih podataka dvostruk: pored toga što privredi, preduzetnicima i startapovima obezbeđuje podatke koji su odlična polazna osnova za razvoj novih aplikacija i stvaranje dodatne vrednosti, otvaranje podataka podiže transparentnost i poverenje građana u rad javne uprave.

Direktor Partnerstva za otvorenu upravu (Open Government Partnership) Sanjau Pradhan, u uvodnom obraćanju na početku samita, pohvalio je Srbiju i istakao našu zemlju kao odličan primer rada na transparentnosti podataka. „U doba kada većina zemalja sveta svoje podatke teži da učini manje dostupnim, Srbija u velikoj meri primenjuje koncept otvorenih podataka“, rekao je Pradhan.

 Otvoreni podaci- otvorene mogućnosti za sve

Predsednica Vlade Ana Brnabić, koja je takođe uzela učešće na samitu u okviru premijerskog panela je u svom obraćanju naglasila, da je Srbiji digitalizacija jedan od ključnih prioriteta Vlade, pre svega u oblastima javne uprave, ekonomije i obrazovanja.

„Elektronska uprava je najbolji mehanizam za smanjenje korupcije“, istakla je premijerka. Ona je rekla da je Kancelarija za IT i eUpravu, koja je pri Kabinetu predsednice Vlade, već u prvoj godini postojanja osvojila Nagradu za razvoj informacionog društva, koju dodeljuje Svetski samit o informacionom društvu, i to u konkurenciji od 685 prijavljenih projekata širom sveta.

18. jul 2018.

Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu na petom globalnom samitu Partnerstva za dobru upravu u Gruziji

 Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Doc. dr Mihailo Jovanović učestvuje na petom globalnom samitu Partnerstva za otvorenu upravu (TheOpenGovernmentPartnership), koji se od 17 - 19. jula održava u Tbilisiju, Gruzija. Direktor Jovanović će 19. jula u okviru ministarskog sastanka predstaviti stanje, planove i perspektive otvorenih podataka u Republici Srbiji.

Učesnici iz više od 90 zemalja sveta, među kojima i Srbija, predstaviće na samitu rezultate u oblasti otvorene uprave. Osnovne vrednosti koje ova međunarodna inicijativa promoviše su borba protiv korupcije i jačanje demokratskih institucija, učešće javnosti, sloboda informisanja, fiskalna transparentnost, efikasne usluge za građane i digitalizacija i otvaranje podataka. Ove vrednosti predstavljaju i opšti cilj reforme javne uprave u Republici Srbiji.

12. jul 2018.

eUsluga „Bebo, dobro došla na svet“ usklađena sa novom odlukom o dodatnim oblicima zaštite porodilja na teritoriji grada Beograda

Preko Portala eUprava omogućene prijave za novčano davanje porodilji za trećerođeno dete

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu je pustila u produkciju unapređenu verziju informacionog sistema „Bebo, dobro došla na svet” u skladu sa novom Odlukom o izmenama i dopunama Odluke o dodatnim oblicima zaštite porodilja na teritoriji grada Beograda.

 Preko Portala eUprava omogućene prijave za novčano davanje porodilji za trećerođeno dete

Odluka koja je stupila na snagu 10. jula 2018. godine, predviđa pravo na novčano davanje porodilji na teritoriji grada Beograda za treće rođeno dete. Podsećanja radi, porodilje su do sad mogle da podnesu zahtev za tri novčana davanja: novčano davanje porodilji, novčano davanje nezaposlenoj porodilji i novčano davanje porodilji za prvorođeno dete. Stupanjem na snagu ove Odluke, omogućeno je svim porodiljama na teritoriji grada Beograda nezavisno od visine prihoda, da ostvare pravo i na četvrto novčano davanje u iznosu od 30.000 dinara. Pravo na ovo novčano davanje mogu ostvariti porodilje za dete rođeno od dana stupanja na snagu ove odluke.

Kancelarija je u skladu sa Odlukom o izmenama i dopunama Odluke o dodatnim oblicima zaštite porodilja na teritoriji grada Beograda, izmenila informacioni sistem „Bebo, dobro došla na svet“ tako da je omogućeno da sve porodilje već u porodilištu podnesu zahtev za ovo novčano davanje.

Podsećamo, Kancelarija za IT i elektronsku upravu je od 1. jula pustila u produkciju unapređenu verziju informacionog sistema „Bebo, dobro došla na svet“ usklađenu sa novim uslovima za ostvarivanje prava na roditeljski dodatak shodno izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom koji predviđa da roditelji za prvo dete jednokratno dobijaju 100.000 dinara, za drugo dete 10.000 dinara mesečno dve godine, za treće dete po 12. 000 dinara mesečno deset godina, a za četvrto 18.000 dinara mesečno deset godina.

5. jul 2018.

Prezentovan novi elektronski sistem u zdravstvu eRecept

Predsednica Vlade Ana Brnabić, ministar zdravlja Zlatibor Lončar, ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić i direktor Kancelarije za IT i eUpravu posetili su apoteku „Subotica“, gde su prisustvovali prezentaciji sistema eRecept i jedinstvene liste čekanja na zdravstvene intervencije, koji je prezentovan u okviru obeležavanja Godinu dana rada Vlade Republike Srbije.

 Prezentovan novi elektronski sistema u zdravstvu eRecept

Sistem „eRecept“, koji od 30. juna funkcioniše na teritoriji cele Srbije, omogućava automatsko izdavanje recepata za hronične bolesnike za period od 6 meseci. To znači da hronični pacijenti neće, kao do sada, 12 puta godišnje odlaziti kod lekara po recept, već samo dva puta. Od uvođenja ovog sistema, do kraja juna prepisano je 22.785.678 recepata. Na neophodnom materijalu za štampanje recepata, godišnje će se štedeti oko dva miliona evra.

Digitalizacija, kao jedan od prioriteta Vlade koji je uspešno postavila, promoviše i podržava premijerka Ana Brnabić, poseban značaj ima u reformi javne uprave. Cilj Vlade je uspostavljanje transparentne, efikasne i ekonomične javne uprave, a sredstvo za ostvarivanje tog cilja je savremena elektronska uprava.

 Prezentovan novi elektronski sistema u zdravstvu eRecept

Predsednica Vlade je podsetila  da su elektronski servisi osim u državnoj upravi i zdravstvu uvedeni i u sudstvu, prosveti, poljoprivredi, građevinarstvu. Naglasila je da Srbija ima sve preduslove da uspešno odgovori na izazove četvrte industrijske revolucije, što je osnov za dalji razvoj ekonomije. „ Digitalizacija je neminovnost – Srbiju vidim kao lidera modernih tehnologija u budućnosti“ , zaključila je Brnabić.

1. jul 2018.

Zahtev za roditeljski dodatak preko Portala eUprava po novim uslovima takođe na „Klik“

eUsluga usklađena sa izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom

Kancelarija za IT i elektronsku upravu je od 1. jula pustila u produkciju unapređenu verziju informacionog sistema „Bebo, dobro došla na svet“ usklađenu sa novim uslovima za ostvarivanje prava na roditeljski dodatak shodno izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom.

Zakon predviđa da roditelji za prvo dete jednokratno dobijaju 100.000 dinara, za drugo dete 10.000 dinara mesečno dve godine, za treće dete po 12. 000 dinara mesečno deset godina, a za četvrto 18.000 dinara mesečno deset godina. Takođe, za svu decu rođenu od 1. jula važe novi uslovi: da je dete za koje se podnosi zahtev vakcinisano u skladu sa propisima iz oblasti zdravstvene zaštite, da su deca prethodnog reda rođenja vakcinisana u skladu sa propisima iz oblasti zdravstvene zaštite, da deca prethodnog reda rođenja (dospelog uzrasta) pohađaju pripremni predškolski program u okviru predškolskog obrazovanja i vaspitanja u RS i da deca prethodnog reda rođenja (dospelog uzrasta) redovno pohađaju osnovnu školu.

 eUsluga usklađena sa izmenama i dopunama Zakona o finansijskoj podršci porodici sa decom

U tom smislu, integralni obrazac koji zdravstveni radnik u informacionom sistemu popunjava sa roditeljima, proširen je dodatnim poljima gde se upisuje u kom domu zdravlja se dete/deca leče i koju predškolsku ustanovu odnosno osnovu školu pohađaju. Sam obrazac zahteva za roditeljski dodatak proširen je ovim poljima kako bi služba dečje zaštite u datoj opštini/gradu imala sve neophodne informacije za dalju proveru ispunjenosti ovih uslova tokom celog perioda isplate.

Direktor Kancelarije dr Mihailo Jovanović je izjavio da je ukupan broj prijava koje su do sada poslate elektronskim putem iz bolnica kroz informacioni sistem „Bebo, dobro došla na svet“ 107.203. „Roditelji 95.524  bebe su želeli uslugu da ostvare elektronski u bolnici, dakle, skoro 90% roditelja su se opredelili da koriste usluge savremen elektronske uprave“.

Zahtev za roditeljski dodatak je moguće elektronski podneti u porodilištima koja obuhvataju Beograd, Zrenjanin, Smederevo, Suboticu, Leskovac, Loznicu, Pančevo, Alibunar, Bačku Topolu, Žitište, Kovačicu, Kovin, Novi Bečej, Novu Crnju, Belu, Crkvu, Vršac, Sečanj, Plandište, Mali Iđoš i Opovo, a do jeseni i na teritoriji cele Srbije.

Pogledajte starije aktuelnosti

 Vrh strane
 Portal eUprava  Portal otvorenih podataka  Prekvalifikacije za IT  Informator o radu  Smernice v.5.0  Lista standarda interoperabilnosti v.2.1  Internet domeni organa državne uprave  Smernice za korišćenje društvenih mreža u javnoj upravi  Zahtev za informacijama od javnog značaja  eDijaspora