MENI

Naslovna » Aktuelnosti

Aktuelnosti

12. oktobar 2018.

Poštanska štedionica postaje partner Kancelarije za IT i eUpravu za omogućavanje elektronskih plaćanja platnim karticama na Portalu eUprava i posredstvom POS terminala na šalterima javne uprave

Direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Doc. dr Mihailo Jovanović i predsednik Izvršnog odbora Banke Poštanska štedionica mr Bojan Kekić potpisali su danas Sporazum o zajedničkom omogućavanju plaćanja elektronskih usluga DinaCard, Visa i Mastercard karticama na Portalu eUprava i Sporazum o zajedničkom prihvatanju platnih kartica (DinaCard, Visa i Mastercard) na POS terminalima na šalterima organa državne uprave i organa jedinica lokalne samouprave.

 Poštanska štedionica postaje partner Kancelarije za IT i eUpravu za omogućavanje elektronskih plaćanja platnim karticama na Portalu eUprava i posredstvom POS terminala na šalterima javne uprave

Foto: Tanjug

Ovim činom Banka Poštanska Štedionica postaje još jedna banka partner Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu koja će nakon potpisivanja ova dva sporazuma omogućiti plaćanje platnim karticama na Portalu eUprava i posredstvom POS terminala na šalterima organa javne uprave.

Naime, na osnovu ovogodišnjeg poziva Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu bankama, platnim institucijama i institucijama elektronskog novca koje posluju na teritoriji Republike Srbije da, ukoliko već nisu, realizuju različite vidove elektronskih plaćanja javila se Banka Poštanska štedionica.

„U narednom periodu građanima će biti omogućeno da koriste usluge Banke Poštanske štedionice prilikom plaćanja administrativnih taksi na Portalu eUprava. Takođe, u cilju što bržeg širenja mreže POS terminala na šalterima javne uprave, Banka će se uključiti kao partner Kancelarije za IT i eUpravu sa ciljem da svi šalteri gradskih i opštinskih uprava u Srbiji u periodu od 6 meseci omoguće plaćanje administrativnih taksi platnim karticama. Na ovaj način, plaćanjem putem interneta ili na POS terminalima povećava se efikasnost u pružanju usluga građanima, štedi se vreme čekanja u redovima i eliminiše se odlazak građana do pošte ili banke i ponovni dolazak na šaltere državne uprave ili lokalne samouprave. Jednom rečju građanima se omogućava lakše i brže obavljanje usluga javne uprave.“ - izjavio je direktor Mihailo Jovanović.

Poziv bankama da se kao partneri uključe u omogućavanje različitih vidova elektronskih plaćanja je stalno otvoren, sve u cilju potpune transparentnosti, konkurentnosti, praćenja novih trendova u elektronskom poslovanju i omogućavanja građanima i privredi pristup savremenim uslugama elektronske uprave, ponovio je Jovanović.

Predsednik Izvršnog odbora Banke Poštanska štedionica Bojan Kekić istakao je da potpisivanjem sporazuma Banka, kao finansijska institucija u vlasništvu Vlade Republike Srbije i sa jasno određenim državnim interesima, daje doprinos merama pospešivanja bezgotovinskog plaćanja platnim karticama na internetu i na POS terminalima, za potrebe budžetskih korisnika.

„Ovim sporazumima, takođe, Banka i Kancelarija omogućavaju građanima da na brži i jednostavniji način izvrše plaćanja za usluge koje zahtevaju od nadležnih organa ili su u obavezi da ih izvrše. Ovo je i prilika da se dodatno uveća mreža za korišćenje nacionalne Dina kartice, čiji je Banka Poštanska štedionica, sa oko 1,6 miliona izdatih kartica, najveći izdavalac. Širenje mreže preko portala eUprave i POS terminala kod budžetskih korisnika znatno će doprineti aktivnostima koje preduzima Narodna banka Srbije u promociji domaće platne kartice“, zaključio je Kekić.

11. oktobar 2018.

Digitalizacijom do velikih ušteda vremena i novca građanima i državi

Digitalizacijom do velikih ušteda vremena i novca građanima i državi

Od početka korišćenja informacionog sistema eZUP do danas je izvršeno više od 550.000 usluga. To znači da građani, za poslednjih nešto više od godinu dana, 550.000 puta nisu morali da budu kuriri koji bi nosili dokumenta i potvrde od šaltera do šaltera, već su to za njih elektronski obavljali državni službenici po službenoj dužnosti. Ovaj podatak govori i o tome da je uvođenjem ovog informacionog sistema, građanima ušteđeno više 500.000 sati čekanja na šalterima javne uprave, dok je država uštedela više desetina miliona dinara na štampanju i izdavanju papirnih dokumenata.

Informacioni sistem eZUP je sofisticiran informatički alat koji omogućava pribavljanje podataka po službenoj dužnosti što predstavlja veliki iskorak u automatizovanju administrativnih postupaka i uvođenju moderne elektronske uprave u Srbiji. Nosioci najvećih baza podataka, osam institucija: Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, Nacionalna služba za zapošljavanje, Ministarstvo pravde, Poreska uprava Republike Srbije i Republički geodetski zavod, omogućili su pristup podacima iz ukupno 22 baze podataka preko Servisne magistrale organa. Informacioni sistem eZUP danas koristi 320 različitih institucija javne uprave koje na dnevnom nivou razmenjuju podatke u delićima sekunde.

U prvih sedam meseci ove godine napravljeno je 30 odsto manje papirnih izvoda iz matičnih knjiga rođenih nego u istom periodu prošle godine. Ako se uzme u obzir da je 2017. u odnosu na 2016. godinu proizvedeno 24 odsto manje papirnih izvoda, prateći ovaj trend, smatramo da će papirni izvodi zahvaljujući eZUP-u vrlo brzo otići u istoriju.

Vlada Republike Srbije ulaže velike napore na polju digitalizacije, a posebno digitalizacije javne uprave. Cilj je da Srbija dobije što ekonomičniju, transparentniju i efikasniju javnu upravu, sredstvo za postizanje toga cilja je moderna i svima dostupna elektronska uprava, dok je implementacija informacionog sistema eZUP dokaz uspešnosti Vlade u razvoju elektronske uprave.

5. oktobar 2018.

Doc.dr Mihailo Jovanović otvorio II E-Mobility Forum 2018

Direktor Kancelarije za informacione sisteme i elektronsku upravu Doc.dr Mihailo Jovanović je danas u prostorijama svečane sale beogradskog sajma otvorio II E-Mobility Forum 2018. Događaj pod pokroviteljstvom Vladine Kancelarije za IT i eUpravu se organizuje u okviru međunarodnog Sajma Energetike, od strane NAEV/Nacionalna Asocijacija Električnih Vozila i UDIES/ Udruženje Inženjera Elektrotehnike Srbije.

U okviru otvaranja Foruma Doc.dr Mihailo Jovanović govorio je na temu ''Podrška Kancelarije za IT i eUpravu projektima digitalne mobilnosti Srbije''.

 Doc.dr Mihailo Jovanović otvorio II E-Mobility Forum 2018

Cilj ovog događaja je predstavljanje stručnog potencijala i projektne aktivnosti NAEV-a, kao i saradnja javnog, poslovnog i civilnog sektora, kao najbolji strateški put ka značajnom tehnološkom napretku, uspešnom i održivom rastu privrede u Srbiji. U okviru svojih aktivnosti, asocijacija NAEV, je aktivna na projektima istraživanja i razvoja kao i promovisanja upotrebe električnih vozila, hibridnih, fuel cell i autonomnih vozila i izgradnji neophodne e-infrastrukture.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu je rekao: ''Čast mi je da Kancelarija za IT i eUpravu može da podrži ovakav događaj. Očekujemo da se vrlo brzo pristupi sistemskom planiranju infrastrukture koja bi omogućila široku upotrebu električnih i autonomnih vozila u Srbiji''.

 Doc.dr Mihailo Jovanović otvorio II E-Mobility Forum 2018

Asocijacija kao akademske partnere ugovorno integriše dvanaest najznačajnijih tehničkih fakulteta i institucija iz Beograda, Novog Sada, Niša i Kragujevca, kao i deset visoko tehnoloških kompanija u statusu tehnoloških i korporativnih partnera.

U narednom periodu Asocijacija će, u saradnji sa Vladinom Kancelarijom za IT i eUpravu, kao i sa svojim akademskim, tehnološkim i korporativnim članovima organizovati raznorazne zanimljive događaje, uključujući i održavanje ciljanih radionica, panel diskusija i testiranje električnih vozila.

1. oktobar 2018.

Uz podršku britanskog Fonda za dobru upravu zaokružen zakonski okvir za razvoj elektronskog poslovanja u Srbiji

Od danas pečat odlazi u istoriju

Danas, u atrijumu Narodnog muzeja, obeležen je kraj uspešnog projekta „Ka administraciji bez suvišnih papira“ koji je realizovan uz podršku Vlade Ujedinjenog Kraljevstva kroz Fond za dobru upravu (Good Governance Fund). Na konferenciji koja je održana tom prilikom, u organizaciji Vlade Republike Srbije, Britanske Ambasade i NALED-a, predsednica Vlade Republike Srbije, Ana Brnabić, istakla je da je ovo veliki dan za preduzetništvo u Srbiji, jer se privredi više ne može nametnuti obaveza korišćenja pečata.

 Od danas pečat odlazi u istoriju

Stupanjem na snagu izmene Zakona o privrednim društvima ukida se korišćenje pečata za privredne subjekte. Zakon je van snage stavio odredbe čak 10 zakona i 107 podzakonskih akata u kojima se pominje pečat. Ni jedna institucija banka ili organizacija više nema pravo da zahteva pečat privrednim društvima ili preduzetnicima. Pečat više nije potreban kod prijema pošte, izdavanja različitih potvrda, popunjavanja obrazaca, podnošenja zahteva i sl. Privredna društva i preduzetnici koji su se osnovali posle 1. oktobra ne moraju da izrađuju pečat, dok postojeći mogu postepeno da ih izbace iz upotrebe.

 Od danas pečat odlazi u istoriju

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu, u saradnji sa Nacionalnom alijansom za lokalni ekonomski razvoj (NALED), obezbedila je kontakt mejl adrsu ukidanje.pecata@gov.rs gde svi pravni subjekti mogu da prijave institucije koje im budu tražile pečat već danas. U narednih mesec dana pokrenuće se i kontakt centar koji će, pored prijema prijava privrednika, pružati i podršku službenicima u korišćenju elektronskih servisa i elektronskoj razmeni podataka.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu, Doc. dr Mihailo Jovanović, učestvovao je na panel diskusiji u okviru konferencije i tom prilikom istakao važnost osnivanja Kancelarije kao službe Vlade koja ima za cilj stvaranja transparentne, efikasnije javne uprave u službi građana i privrede, kao i unapređenje elektronskih usluga koje štede vreme i novac građanima, privredi i državi

27. septembar 2018.

Sve više institucija smešta opremu i podatke u Državni data centar

CROSO NOVI KORISNIK DRŽAVNOG DATA CENTRA

Danas je izvršeno smeštanje opreme i podataka Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja u Državni data centar. Tom prilikom direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, Doc. dr Mihailo Jovanović i direktor Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, Nebojša Tomić, obišli su prostorije Centra u kome je smeštena rezervna baza podataka CROSO, sa oko 5 miliona podataka osiguranih lica i osiguranika Republike Srbije, koji je u skladu sa najvišim bezbednosnim i tehničkim standardima.

 CROSO NOVI KORISNIK DRŽAVNOG DATA CENTRA

„Državni data centar predstavlja centralno mesto u kome se smešta ključna informaciono-komunikaciona infrastruktura Republike Srbije, kao i oprema državnih organa, koji je po tehničkim i bezbednosnim standardima jedan od najsavremenijih u regionu. Centar ispunjava Tier 3+ standard, a usluge Centra se pružaju u skladu sa bezbednosnim standardom ISO 27001, kao i standardima kvaliteta ISO 9001 i kvalitetom pružanja usluga ISO 20000. Visoka tehnička pouzdanost Državnog data centra ogleda se u obezbeđenom napajanju električnom energijom sa tri nezavisna izvora, sistemom dizel-električnih agregata i sistemom za neprekidno napajanje, što omogućava autonomiju rada centra od čak 48 sati.” izjavio je direktor Kancelarije za IT i eUpravu Doc. dr Mihailo Jovanović.

U Državnom data centru se od ranije nalazi i oprema Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave sa 30 miliona podataka iz matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih, a do kraja godine će se naći i knjiga državljanstva u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova.

 CROSO NOVI KORISNIK DRŽAVNOG DATA CENTRA

Takođe, otpočele su i pripreme za izgradnju sekundarnog Državnog centra za upravljanje i čuvanje podataka - Data Centar koji će doprineti neometanom i pouzdanom radu usluga elektronske uprave, bezbednom čuvanju podataka iz registara, kao i razvoju budućih usluga. Na taj način unaprediće se dodatno rad javne uprave što će ubrzati procedure i pojednostaviti svakodnevni život građana i poslovanje privrede. Izgradnja ovog Centra proglašena je kao projekat od strateškog značaja od strane Vlade Republike Srbije.

„Sa izgradnjom sekundarnog Državnog data centra u Kragujevcu, Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja, planira da svoje poslovanje kompletno prebaci na sekundarnu lokaciju, kako bi omogućili neometano funkcionisanje svih servisa i usluga koje pružamo građanima, privredi i državi” istakao je direktor Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, Nebojša Tomić.

 CROSO NOVI KORISNIK DRŽAVNOG DATA CENTRA

Do međusobne saradnje u vezi sa korišćenjem svih usluga koji Državni data centar pruža, došlo je na obostrano zadovoljstvo, jer je oprema smeštena u prostoru koji je posebno projektovan i izgrađen za tu namenu, a centralizacijom državne infrastrukture pomažemo i racionalizaciji budžeta – kako po pitanju korišćenja postojećeg državnog hardvera i softvera, tako i po pitanju budućih investicija.

25. septembar 2018.

Srbija druga zemlja u Evropi koja je uspostavila državni Oracle Cloud

Državni Oracle Cloud - moderna i sigurna platforma elektronske uprave za pružanje efikasnih usluga građanima, privredi i državi i zaštitu privatnosti podataka

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije i kompanija Oracle, posredstvom sertifikovanih partnera, potpisali su državni ugovor o nabavci hardvera i licenci koji će državnoj upravi omogućiti objedinjavanje, centralizaciju i konsolidaciju baza podataka i softverskih proizvoda na kojima se zasnivaju neke od najbitnijih evidencija u Srbiji - registar građana, ličnih karti, adresnih podataka, sistem za objedinjavanje i razmenu podataka unutar državnih organa i mnogih drugih. Centralizacija najbitnijih državnih IT sistema je omogućena zahvaljujući najsavremenijem IT sistemu - Državnom Oracle Cloud sistemu, koji predstavlja modernu i sigurnu platformu za razvoj državne uprave kao efikasnog servisa građana i privrede.

Srbija je zahvaljujući tome postala prva zemlja u centralo-istočnoj Evropi, a druga u Evropi posle Velike Britanije koja je uspostavila Državnu Oracle Cloud infrastrukturu.

 Državni Oracle Cloud - moderna i sigurna platforma elektronske uprave za pružanje efikasnih usluga građanima, privredi i državi i zaštitu privatnosti podataka

Prvim Državnim ugovorom sa kompanijom Oracle obezbeđene su najbolje cene za sve državne organe koji koriste ovo IT rešenje, u odnosu na ranije pojedinačne nabavke, čime su načinjene značajne uštede u budžetu. Naime, ovim ugovorom država će ostvariti uštedu od oko 2 miliona evra kroz centralizovanu nabavku hardvera, licenci i usluga, a uvođenjem Državnog Oracle Cloud centra i njegovom eksploatacijom u narednom periodu ostvariće se dodatna korist kroz smanjenje troškova održavanja, upravljanja i migracije podataka.

Neke od primena Državnog Oracle Cloud sistema je uspostavljanje centralnog informacionog sistema 145 lokalnih poreskih administracija, optimizacija i reforma IT sistema uprava u sastavu Ministarstva finansija - Uprave za trezor, Poreske uprave, Uprave za sprečavanje pranja novca i Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranje, kao i reforma upisa u katastar nepokretnosti i katastar podzemnih vodova kroz uvođenje eKatastra.

 Državni Oracle Cloud - moderna i sigurna platforma elektronske uprave za pružanje efikasnih usluga građanima, privredi i državi i zaštitu privatnosti podataka

„Kreiranje Državnog Oracle Cloud -a omogućava potpunu privatnost podataka građana, jer ni jedan podatak ne može izaći van Državnog data centra Kancelarije za IT i eUpravu. Država je ovom investicijom dobila sistem kojim može lakše da upravlja, a koji garantuje sigurnost. Centralizacijom su, takođe, napravljene uštede u budžetu koje iznose oko 2 miliona evra za korišćenje IT infrastrukture – hardvera, licenci i usluga“, izjavio je Doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

„Uveliko je poznato da su domaći IT stručnjaci veoma cenjeni širom sveta te smatramo da je ovim konkretnim postupcima Vlada Republike Srbije pokazala jasnu inicijativu i ostvarila konkretne korake ka digitalizaciji i standardizaciji sistema državne uprave. Izborom najnovijih, svetski priznatih tehnologija, Kancelarija za IT i eUpravu zauzeće lidersko mesto u regionu, mesto koje mu uveliko pripada, i omogućiti našim IT stručnjacima da rade na najmodernijim sistemima čime će država dugoročno omogućiti bolje uslove svim svojim građanima i ujedno smanjiti odliv stručnjaka“, ovom prilikom je izjavio Vladimir Knežević, generalni direktor kompanije Oracle Srbija  Crna Gora d.o.o.

20. sеptеmbаr 2018.

Dr Мihаilо Јоvаnоvić nа Мinistаrskој kоnfеrеnciјi о visоkоtеhnоlоškоm kriminаlu i infоrmаciоnој bеzbеdnоsti

Dirеktоr Kаncеlаriје zа IТ i еUprаvu, Dоc. dr Мihаilо Јоvаnоvić, dаnаs је prisustvоvао i оdržао prеzеntаciјu nа Мinistаrskој kоnfеrеnciјi о visоkоtеhnоlоškоm kriminаlu i infоrmаciоnој bеzbеdnоsti (Ministerial Conference on High-Tech Crime and Information Security) „Pоvеži sе sigurnо“ kоја sе оdržаvа u Bеоgrаdu, u Pаlаti Srbiја.

Kао učеsnik, dirеktоr Kаncеlаriје је prеdstаviо nаdlеžnоsti, prојеktе i аktivnоsti Kаncеlаriје zа IТ i еUprаvu kао i аktuеlni prојеkаt „Jаčаnjе kаpаcitеtа lоkаlnih sаmоuprаvа u primеni rеgulаtivа u оblаsti zаštitе pоdаtаkа о ličnоsti i infоrmаciоnе bеzbеdnоsti“, kојi sе rеаlizuје u sаrаdnji sа Kаncеlаriјоm pоvеrеnikа zа infоrmаciје оd јаvnоg znаčаја i zаštitu pоdаtаkа о ličnоsti, NАLЕD-оm kао i kоmpаniјаmа iz Sаvеzа zа еUprаvu NАLЕD-а.

 Dr Мihаilо Јоvаnоvić nа Мinistаrskој kоnfеrеnciјi о visоkоtеhnоlоškоm kriminаlu i infоrmаciоnој bеzbеdnоstiе

Dirеktоr Kаncеlаriје prеdstаviо је dоbiјеnе rеzultаtе аnаlizе upitnikа snimlјеnоg stаnjа IKТ rеsursа u оrgаnimа јеdinicа lоkаlnе sаmоuprаvе, kао znаčајnоg dеlа аktivnоsti prојеktа, nаkоn čеgа је plаnirаnо sprоvоđеnjе pоstupаkа bеzbеdnоsnih prоvеrа infоrmаciоnih sistеmа оrgаnа јеdinicа lоkаlnе sаmоuprаvе.

Dr Мihаilо Јоvаnоvić cе nа krајu оsvrnuо nа dаlје plаnirаnе аktivnоsti prојеktа i istаkао dа ćе: „Nаkоn dоbiјеnih izvеštаја bеzbеdnоsnе prоvеrе Kаncеlаriја dеfinisаti priоritеtе pоdrškе u оblаsti infоrmаciоnе bеzbеdnоsti lоkаlnih sаmоuprаvа kоје оbuhvаtајu pоdizаnjе svеsti, plаnirаnjе tеmаtskih оbukа i pоdršku ulаgаnju u lоkаlnu infrаstrukturu, kао i priоritеtе sаmе Kаncеlаriје kојi sе оdnоsе nа plаnirаnjе rеsursа i kаpаcitеtа Držаvnоg dаtа cеntrа.“

 Dr Мihаilо Јоvаnоvić nа Мinistаrskој kоnfеrеnciјi о visоkоtеhnоlоškоm kriminаlu i infоrmаciоnој bеzbеdnоstiе

Kоnfеrеnciја kоја sе оdržаvа 20. i 21. sеptеmbrа 2018. gоdinе imа zа cilј dа uspоstаvi pоlitički diјаlоg u rеgiоnu о rаstućim prеtnjаmа u sајbеr prоstоru, unаprеdi mеđunаrоdnu, rеgiоnаlnu sаrаdnju kао i sаrаdnju sа privаtnim sеktоrоm u cilјu višеg stеpеnа infоrmаciоnе bеzbеdnоsti i kаkо bi pоdstаklе bоrbu prоtiv visоkоtеhnоlоškоg kriminаlа.

Učеsnici kоnfеrеnciје bićе ministri i visоki prеdstаvnici ministаrstаvа unutrаšnjih pоslоvа zеmаlја rеgiоnа, kао i prеdstаvnici mеđunаrоdnih оrgаnizаciја, instituciја Rеpublikе Srbiје, аkаdеmskоg i privаtnоg sеktоrа i еkspеrti iz оblаsti visоkоtеhnоlоškоg kriminаlа i infоrmаciоnе bеzbеdnоsti.

 Dr Mihailo Jovanović na Ministarskoj konferenciji o visokotehnološkom kriminalu i informacionoj bezbednostie

20. septembar 2018.

Pristup portalu dostupan isključivo preko https://www.euprava.gov.rs/

OBAVEŠTENjE ZA KORISNIKE PORTALA eUPRAVA

Poštovani korisnici Portala eUprava,

od utorka 25. septembra prijava na Portal eUprava biće isključivo moguća sa internet adrese https://www.euprava.gov.rs tj. putem https protokola. I do sada je prijava na Portal eUprava korišćenjem kvalifikovanih elektronskih sertifikata tj. elektronskom identifikacijom visokog nivoa pouzdanosti bila moguća isključivo putem https protokola, a od utorka i za elektronske identifikacije svih ostalih nivoa pouzdanosti biće moguća isključivo putem https protokola.

Korisnici koji internet adresu Portala eUprava čuvaju u Bookmarks treba da obrate pažnju da, ukoliko je zapamćena adresa koja ne podrazumeva https, neće moći da pristupe Portalu.

17. septembar 2018.

Evropska komesarka za digitalnu ekonomiju i društvo Marija Gabrijel u poseti Kancelariji za IT i eUpravu

Prepoznati rezultati Srbije na putu digitalne transformacije

Danas je Marija Gabrijel, evropska komesarka za digitalnu ekonomiju i društvo, posetila Kancelariju za IT i eUpravu i obišla Državni data centar u kom je smeštena ključna informaciono-komunikaciona infrastruktura Republike Srbije.

 Prepoznati rezultati Srbije na putu digitalne transformacije

Doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu i domaćin posete, ovom prilikom je predstavio planove za izgradnju sekundarnog Državnog data centra, koji će biti izgrađen u Kragujevcu, a koji je Vlada Republike Srbije proglasila za projekat od strateškog značaja.

„Izgradnja centra u Kragujevcu, koji će biti jedinstven u regionu po svojim kapacitetima i performansama, doprineće neometanom i pouzdanom pružanju usluga elektronske uprave, bezbednom čuvanju podataka građana i privrede, kao i smeštanju podataka ne samo državne uprave, već i lokalnih samouprava, ali i potencijalnih investitora. Na taj način unaprediće se rad javne uprave što će ubrzati procedure i pojednostaviti svakodnevni život građana i poslovanje privrede, ali i privući nove investicije u sve brže rastućem IT sektoru Srbije.“ istakao je Jovanović.

 Prepoznati rezultati Srbije na putu digitalne transformacije

Evropska komesarka je pohvalila rezultate koje je Srbija ostvarila u kratkom periodu na polju digitalizacije i transformacije javne uprave, kao i efikasnom donošenju i primeni seta zakona iz ovih oblasti.

Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Doc. dr Mihailo Jovanović, zahvalio se komesarki Mariji Gabrijel i istakao da je njena poseta veoma značajna, jer pokazuje da se napori, kao i rezultati Srbije prepoznaju i da smo na pravom putu digitalne transformacije koju sprovodimo u okviru koncepta koji je osmislila premijerka Ana Brnabić.

„Vlada Republike Srbije ulaže velike napore na polju digitalizacije, a posebno reforme javne uprave. Cilj je da Srbija dobije što bolju, transparentniju i efikasniju javnu upravu, a sredstvo za postizanje toga je moderna i svima dostupna elektronska uprava. Jedna od prvih poteza Vlade na tom polju je formiranje Kancelarije za IT i eUpravu, kao službe Vlade iz oblasti informacionih tehnologija i elektronske uprave, koja direktno odgovara predsednici Vlade RS i ima snagu da sprovede ozbiljne projekte koji prožimaju različite državne institucije”, istakao je Jovanović.

 Prepoznati rezultati Srbije na putu digitalne transformacije

Moderna elektronska uprava je ključna za brži i efikasniji rad javne uprave. Ona smanjuje troškove, povećava transparentnost rada države i smanjuje mogućnost korupcije, a građanima i privredi olakšava poslove prema državi.

5. septembar 2018.

Poziv bankama, platnim institucijama i institucijama elektronskog novca za omogućavanje plaćanja elektronskim bankarstvom, platnim karticama, elektronskim novcem i ostalim vidovima elektronskog plaćanja

 Poziv bankama, platnim institucijama i institucijama elektronskog novca za omogućavanje plaćanja elektronskim bankarstvom, platnim karticama, elektronskim novcem i ostalim vidovima elektronskog plaćanja

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu ponovila je poziv bankama, platnim institucijama i institucijama elektronskog novca koje posluju na teritoriji Republike Srbije da, ukoliko već nisu, realizuju različite vidove elektronskih plaćanja putem interneta na Portalu eUprava (www.euprava.gov.rs), kao i elektronska plaćanja platnim karticama putem POS terminala na šalterima organa državne uprave i lokalne samouprave.

Isti poziv bio je upućen svim bankama koje posluju na teritoriji RS u septembru 2017. godine.

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu ima nameru da potpiše sporazum sa svim zainteresovanim bankama, platnim institucijama i institucijama elektronskog novca koje su registrovane po Zakonu o platnim institucijama Republike Srbije, a koje mogu da ponude i realizuju tehničko rešenje za elektronsko plaćanje elektronskim bankarstvom, platnim karticama na internetu i POS terminalima, elektronskim novcem i ostalim vidovima elektronskog plaćanja.

Dodatne informacije i dokumentacija u vezi ovog poziva mogu se dobiti ovde.

3. septembar 2018.

Poziv za izražavanje interesa za projekat eDozvola

Reforma privrede kroz projekat Digitalizacija 100 administrativnih procedura

 Reforma privrede kroz projekat Digitalizacija 100 administrativnih procedura

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu i Republički sekretarijat za javne politike, uz podršku Međunarodne finansijske korporacije (IFC), članice grupacije Svetske banke je 16. avgusta 2018. objavila javni poziv za konsultantske usluge svim zainteresovanim firmama koji bi radili na velikom Projektu Digitalizacija 100 administrativnih procedura u Srbiji, od podnošenja zahteva do izdavanja akta.

Kroz intenzivno privlačenje stranih investitora, ali i unapređenja efikasnosti i pojednostavljivanja administrativnih procedura za poslovanje domaće privrede i poslovnog sektora u Srbiji, pokrenuli smo projekat eDozvola koji će 100 administrativnih procedura zameniti sa eDozvolama. Elektronsko izdavanje dozvola privrednicima će značajno pojednostaviti postupke, skratiti njihovo trajanje, smanjiti broj koraka i troškove, kao i suziti prostor za potencijalnu korupciju.

U skladu sa Strategijom za eUpravu, projekat će obezbediti podršku za uvođenje eDozvola za 100 administrativnih postupaka, zamenjujući tako komunikaciju kompanija sa više različitih institucija jednim „online šalterom“.

Odabir postupaka koji će biti digitalizovani zasnivaće se na analizi sadašnjih troškova njihovog sprovođenja i spremnosti institucija koje su uključene u proces izdavanja dozvola da razmenjuju podatke u elektronskom obliku.

Ovaj projekat deo je velikog reformskog projekta Vlade RS za unapređenje poslovnog okruženja ePapir. Cilj tog projekta je pojednostavljenje i ukidanje određenih administrativnih postupaka i uspostavljanje jedinstvenog mesta koje će sadržati sve informacije potrebne za poslovanje u Republici Srbiji.

Ukoliko mislite da možete odgovoriti izazovu na ovu veliku reformu koja je pred nama, možete se prijaviti na wbgeconsult2.worldbank.org - sekcija Business Opportunities, Selection # 1258739.

Pogledajte starije aktuelnosti

 Vrh strane
 Portal eUprava  Portal otvorenih podataka  Prekvalifikacije za IT  Informator o radu  Smernice v.5.0  Lista standarda interoperabilnosti v.2.1  Internet domeni organa državne uprave  Smernice za korišćenje društvenih mreža u javnoj upravi  Zahtev za informacijama od javnog značaja  eDijaspora